Els nostres valors no estan a la venda. Els nostres productes i serveis, sí.
Amb la campanya “Els nostres valors no es venen; els nostres productes i serveis, sí” el Govern d’Espanya aposta per posar en valor i reivindicar les produccions espanyoles i comunitàries.
Un noi en un camp d'oliveres. CEDIDA
En un món ultra connectat, les relacions internacionals són com el torrent sanguini que manté viu l'organisme social. Si no hi ha activitat comercial, la societat es paralitza i, eventualment, algunes parts poden resultades danyades.
El president dels Estats Units, Donald Trump, sempre ha estat molt clar sobre els seus plans de política aranzelària amb la resta del món. L'agenda American First suposa un gir copernicà en la política comercial dels Estats Units, la qual posa en risc el flux d'intercanvis comercials a escala mundial i té el potencial d'interrompre la complexa maquinària econòmica global creada en les últimes dècades.
El Govern d'Espanya fa mesos que està prevenint-se i preparant una resposta proporcionada, tangible i coordinada amb la Unió Europea. Els negociadors treballen sense descans per a intentar desescalar la situació i trobar punts de consens que impedeixin arribar a una situació descontrolada.
En aquest sentit, a més de les mesures econòmiques de protecció anunciades per al teixit productiu d'Espanya en conjunt i les que es prenen coordinades amb els socis de la UE, el Govern ha volgut llançat un missatge a la societat en general, amb el que pretén transmetre serenitat i al mateix temps expressar una postura ferma de suport.
Treballador de la curació de pernils. CEDIDA
Espanya té una economia dinàmica que aposta per la interconnexió, el comerç obert i regulat. Espanya, amb els seus socis europeus, és una nació d'emprenedors. Amb un teixit productiu dinàmic i audaç. Espanya exporta cada vegada amb més èxit i els nostres productes i serveis es perceben com de la més alta qualitat.
Amb la campanya "Els nostres valors no es venen, els nostres productes i serveis, sí", es vol animar al consum intern entès com a espanyol i europeu, però sense caure en el mer proteccionisme ni entrar en un xoc directe amb qui, de totes maneres, estem abocats a entendre'ns abans o després (tard o d'hora).
Vi en el seu procés d'elaboració. CEDIDA
Espanya és una potència agroalimentària, quarta major exportadora d'aliments de la UE i setena del món.
El valor dels aliments espanyols i europeus va més enllà del seu cost. Són sinònim de prestigi i de qualitat, que compten amb un gran reconeixement en els mercats internacionals.
Hem d'apostar per allò que és nostre, pels nostres aliments i pels nostres productes agroalimentaris i pesquers, que generin valor afegit, contribuint a la cohesió social i a la protecció del medi ambient.
L'èxit del concepte central "Els nostres valors no estan a la venda, els nostres productes i serveis, sí" resideix en la relació oposada que tenen els valors i els productes amb la idea de venda.
Perquè no tot està a la venda. Com va dir la primera ministra de Dinamarca, Mette Frederiksen, "Groenlàndia no està a la venda". Canadà no està a la venda. Els valors espanyols i europeus no estan a la venda. No està a la venda l'objectiu d'aconseguir una societat oberta, justa i de benestar. De la mateixa manera que no es pot comprar l'amistat ni el respecte, no estan a la venda els drets humans, ni els principis democràtics i de respecte a les lleis sobre els que s'assenta la Unió Europea.
Així i tot, tot el que és obra de la capacitat productora i l'enginy humà, sí que està a la venda. Espanya està oberta. Europa està oberta.
"Compra allò teu" es refereix a allò que és espanyol, mentre que "defensa allò nostre" pot referir-se en un sentit més ampli, a allò que és europeu. Espanya és Europa i els nostres reptes són compartits. Per això aquesta campanya té un caràcter dual, espanyol i europeu.
En definitiva, els espanyols hem de recordar que el nostre Govern està allà, defensant els nostres interessos comercials, negociant perquè el teixit productiu i els sectors més afectats puguin fer front a la situació de la manera menys greu possible, al mateix temps que es protegeixen els valors que caracteritzen a una societat oberta, avançada i moderna.
|